Захранването е изключително важно за бъдещето на детето, защото от една страна то предопределя склонността му към алергии в последствие, от друга изгражда хранителните му навици, освен това се отразява дори и на фигурата.
Най-честите грешки, които майките допускат са свързани с недостатъчната информация с която разполагат или с прекалено объркващите данни. Наистина източници на информация има, но те предлагат много различни модели на захранване и често едните отричат другите. Важно е майката да разбере, кои храни с какво се полезни и да си изгради схема по която да захранва детето. Предлагаме ви няколко съвета, които ще ви бъдат полезни за да избегнете най-често допусканите грешки в захранването на бебето.

Млякото
Много хора смятат, че кравето или козето мляко са най-близки по състав да майчиното, но проблемът е че те са трудно смилаеми за детското стомахче и предизвикват алергии или колики при децата до една година. Същото важи и за киселото мляко, което наред с полезните си свойства все пак е груба храна за бебето. Напоследък учените препоръчват дори и до две годишна възраст да се избягват пресните млека, а детето да консумира подходящите адаптирани млека. Установено е, че освен алергии и стомашни проблеми, пресните млека понижават усвояването на желязо и цинк от организма, което съответно води до развитие на анемия.

Плодовете преди зеленчуците.
Захранването с плодово пюре преди зеленчуковото не е правилно. Първо, плодовите пюрета в сравнение със зеленчуковите съдържат по-малко цинк, белтъчини, желязо и витамини. Второ, свиквайки със сравнително сладкия вкус на плодовото пюре детето може да откаже в последствие по-полезните, но не толкова вкусни зеленчукови пюрета. Освен това не забравяйте че плодовете по-принцип са по-груби към стомаха и дразнят, когато се консумират на гладно.

Ранното захранване с плодови сокове.
Според проведени изследвания дете на 6 месеца може да усвои само 1 -3% от полезните вещества, които се съдържат в соковете. Соковете от прясно изстискани плодове са полезни, но за малкото бебе те са твърде силни.
Освен това изместват по-полезната на този етап майчина кърма, могат да предизвикват алергични реакции и спомагат за ранното развитие на кариес при децата.

Хранене с неподходящи каши.
Много зърнени продукти съдържат глутен — растителен белтък, който може да предизвика алергия и нарушения в усвояването на хранителните вещества. Ето защо първите каши трябва да са без глутен – оризова, царевична. Кашите са подходяща храна за захранване на по-слаби бебета, докато при по-едрите е по-добре да се въведат по-късно.
Съдържащите глутен каши се въвеждат по-късно. Пшеничната каша например може да съперничи с месото по съдържание на белтъчини и желязо. Грис е подходящо да се дава, след като навършване на 1 годинка.

Подобряване на вкуса на храната.
Много голяма грешка е да се добавя сол и захар към храната на детето, ако то не иска да я яде. Известно е че нито солта, нито захарта са особено полезни за организма и е добре доколкото можем да ги избягваме в менюто на детето. Проблемът е, че ако един път го направим по-късно, то ще отказва да яде храната не подсладена или не посолена. Ако желаете да направите храната по-вкусна можете да добавяте други подправки – магданоз, копър, мащерка, канела или ванилия, разбира се в много малки количества.

Контролирането на количеството храна.
Много майки си поставят за цел да накарат детето да изяде точно определено количество храна. Ядосват се ако не я изяде, настояват и дори понякога се карат. Така детето започва да възприема храненето като неприятно и скучно задължение. Когато порасне малко най-вероятно ще започне да се глези на масата и да бъде злоядо.

<br>